niedziela, 5 maja 2013

jaskier polny, złote oczko w trawie


Niedługo będzie kwitł na dzikich łąkach. 
Niestety na pastwiskach jest niepożądany
gdyż zawiera substancję trującą dla zwierząt, 
dlatego coraz rzadziej można go spotkać w naturze. 
Jest w grupie roślin zagrożonych wyginięciem. 
A w naturze świetliście, upalnie i sucho.


 Dwa dni temu było 10 stopni.
 Miały być burze ale nas ominęły, dlatego biegnę podlać ogródek.
Widziałam listki jaskrów na rabatce, podleję te unikaty,
może puszczą do mnie wiosną złote oczko:)))

Pozdrawiam majowo Hania:))))

14 komentarzy:

  1. U nas deszczu było pod dostatkiem... aż mamy basen w ogrodzie ;) Jaskry już zakwitły, chyba dobrze się czują na naszych mokradłach ;))
    Piękne to zielono-błękitne zdjęcie...
    Ściskam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas susza, teraz pragnę żeby popadało bo w ogródku nic nie wschodzi. Buziaki:)))

      Usuń
  2. u nas tez na pewno rozkwitną, bo mokro i deszczowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach chciałabym żeby troszkę popadało, tylko najlepiej w nocy:)))

      Usuń
  3. Jaskry mogę podziwiać tylko na łąkach. U mnie jest zazwyczaj bardzo sucho, deszcze omijają nas szerokim łukiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam też takie ogrodowe, ale trudno je kupić u mnie.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Również pozdrawiam Haniu :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak żywe:) Babcia męża robiła z nich nalewkę do nacierania przy bólach reumatycznych. Podobno skuteczna. Pozdrawiam majowo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie na takie bóle ostatnio narzekam. Ale zdecydowanie wolę naleweczki stosowane wewnętrznie;-)

      Usuń
  6. Nalewka do nacierania na bóle reumatyczne? Ciekawe. Myślę, że spróbuję - u nas gdzieniegdzie nad rzeką, na wałach rośnie.
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że najlepsze jest wygrzanie się na plaży w gorącym piasku. Moja ciocia z Włoch tak pozbyła się reumatyzmu;-)

      Usuń
  7. Haniu kochana, u nas mnóstwo jaskrów na polach i łąkach...
    Nie teraz :) wciąż jesteśmy najmniej 2 tygodnie do tyłu.
    Buziole zostawiam kochana :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu u nas susza i gorąc straszliwy. Czekam na deszcz z utęsknieniem. Buziaczki Hania:)))

      Usuń

♥♥♥♥♥♥♥♥