niedziela, 24 czerwca 2012

sposób na kreta czyli gnojówka dobra na wszystko

Zamiast wydawać majątek na różne chemiczne preparaty do ochrony roślinek możemy skorzystać z tego co rośnie w naszym ogródku. O dziwo mogą posłużyć wyrwane przez nas chwasty np. pokrzywa, skrzyp polny lub żywokost. Wszystkie obecne w moim, bo mam glebę ciężką i kwaśną niestety. Możemy robić z nich wyciągi lub gnojówki. Ostatnio w telewizji gadali, że gnojówką z czarnego bzu można odstraszyć nawet krety i nornice. Jako, że zwierzątka te bywają u mnie gromadnie i nie koniecznie jestem z tego powodu szczęśliwa, żeby nie powiedzieć bardziej dosadnie, pognałam do lasku po ostatnie kwiaty tego krzewu.
Podaje przepis na to cudo:
0,5 kg świeżych lub 100g suszonych kwiatów i liści zalewamy 5 litrami wody . Po tygodniu wlewamy gnojówkę do krecich kopców.
Na mszyce możemy użyć pokrzywy lub skrzypu w takich samych proporcjach, tylko trzymamy ją 2 tygodnie, mieszając codziennie, następnie rozcieńczamy ją w proporcjach 1:10,
Właśnie robi mi się taka w beczce i powiem wam, że sam "zapach" powala z nóg.
Dlatego warto się zaopatrzyć w pomocnicze akcesoria:)))

No tak, u niektórych to koty łapią krety, u innych wylegują się na tarasie !!!

Rozcieńczona gnojówką z pokrzyw podlewamy też kwiaty i warzywka gdyż jest ona doskonałym nawozem.











No i mamy potem pięknie w ogródku. Pozdrawiam cieplutko Hania:)))

28 komentarzy:

  1. Dobrze wiedzieć o takich właściwościach gnojówy:) Ogród masz cudny, aż męża zawołałam niech się napatrzy bo ja też tak chcę:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komplement:)))
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Jak porosły Twoje grządki za wiklinowym płotkiem:)!!!!!
    Cudnie u Ciebie :)Piękne kwiaty, piękny ogród:) U mnie kretów niet!!!pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. ja własnie przymierzam sie do gnojówki pokrzywowej...cały las mi porósł przez urlop....hihihihi-tylko brak u mnie maski!!!! ale masz cudny ogród...jak ja ci zazdraszczam tej przestrzeni:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas jest rok pokrzywy. Gnojówka już gotowa. Ususzony woreczek na herbatkę oczyszczającą. Planuję też kupić ser pleśniowy by zrobić jak szpinak. Jak przeżyję to napiszę jak smakowało;)))
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Zapach gnojówki jest bardzo przykry ale stosowanie jej daje efekty.Ogród zachwycający i taki kolorowy -piękny.W ogrodzie jakoś nie mam kretów lecz na łące jest ich sporo też kłopot bo trzeba wszystkie kretowiska rozgrabić bo póżniej byłby kłopot z koszeniem.
    pozdrawiam sedecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze dodaję parę surfinii i pelargonii lub innych jednorocznych w doniczkach do ogródka bylinowego. Dodają koloru i zawsze można je przestawić w jakieś miejsce gdzie akurat nic nie kwitnie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. ależ pięknie u Ciebie! z pomysłu gnojówkowego skorzystam, bo nornice zalęgły się na dobre!

    OdpowiedzUsuń
  7. Może jak nastawię gnojówkę , to wyjdzie mi napój;))) W każdym razie nieudany następnym razem wyląduje w krecich kopcach:)A ogródek masz śliczny, służą mu naturalne nawozy:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i witam w gronie moich obserwatorów:)))

      Usuń
  8. Szkoda,z tak późno , bo u nas czarny nbez już przekwitł, ale spisze wszystko i w przyszłym roku wykorzystam. Goraco pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przepisie są kwiaty i liście, można spróbować z samymi liśćmi. Myślę, że warto spróbować jak masz taki kłopot. Pozdrawiam i witam w gronie moich obserwatorów:)))

      Usuń
  9. Smrodzik niech sobie będzie, ale za to jakie efekty.
    Haniu, masz cudowny ogród. Dziki, naturalny, a jednocześnie zadbany i wiecznie kwitnący. Jest zwyczajnie, piękny.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O taki efekt mi chodziło:)))
      Dziękuję i pozdrawiam

      Usuń
  10. Hania pięknie macie na tej polskiej. Nie słyszałam o gnojówce z czarnego bzu. Służy tylko do odstraszania czy ma też właściwości odżywcze dla roślin? U mnie faktycznie koty sobie radzą ze wszystkim co się rusza . Piękne te Twoje rabaty .Ach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy czarny bez ma takie właściwości. Wiem na pewno, że pokrzywa skrzyp i żywokost.
      Pozdrawiam

      Usuń
  11. Serio, gnojówka z czarnego działa na krety? Mam i jedno, i drugie (czarny bez i krety, znaczy się) ;-) Daj znać, czy to naprawdę działa.
    Gnojówki z pokrzyw nastawiłam już drugą porcję, przyznam Ci się, że bez maski p/gaz, za to na wdechu ;-) Robię ją co roku i traktuję jako remedium na całe zło ;-) U mnie też pokrzywy dorodne.
    Twój ogród cudowny! Podziwiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba działa, bo już jak przyniosłam do domu to zielsko, żaden kopiec się nie pojawił;D. Teraz część suszę, żeby mieć w zanadrzu gdy nastąpi atak:)))
      Pozdrawiam

      Usuń
  12. Cudowny ogród. Gnojówkę z pokrzyw i skrzypu robię już kilka lat. To prawda śmierdzi okropnie. Musi stać w szczelnie przykrytym naczyniu. Ja trzymam w wiaderku które zostało po malowaniu. Można pokrzywę robić jak szpinak ale muszą być młode listki, bo starsze są łykowate. Robiłam kilka razy ale wiosną. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli z pokrzywą a'la szpinak czekamy do wiosny:)))
      Pozdrawiam i witam w gronie moich obserwatorów:)))

      Usuń
  13. Haniu może znasz jakiś cudowny sposób na roje mszyc, które obsiadają wszystko dokoła???
    Niemożliwie cudnie u Ciebie!!!!
    :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu znalazłam w necie http://ogrodniktomek.pl/2012/05/jak-zwalczac-mszyce-w-ogrodzie-profilaktyka-preparaty-naturalne-i-chemiczne/ Może coś pomoże na te roje brrr.

      Usuń
  14. Witam :)
    pięknie tu u ciebie w zaczarownym ogrodzie!!!
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie Hania :)))

      Usuń
  15. Jaki masz wspaniały ogród!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ogród jak z bajki! Jestem oczarowana!
    Wszystkiego naj naj w nowym roku i oby tegoroczny ogród był równie piękny (bo piękniej się już chyba nie da :)
    Nika

    OdpowiedzUsuń

♥♥♥♥♥♥♥♥