sobota, 10 listopada 2012

perkoz dwuczuby

Urocza parka zakochanych perkozów namalowana farbami akwarelowymi dla Asi.
Asia jest przemiłą osóbką, miłośniczką ptaszków wszelakich.
Ma już w swojej kolekcji dwie moje akwarelki: rudzika i kopciuszka.
Perkozy jak widać są ptaszkami wodnymi i wolą bardziej pływać niż latać. Ich gniazda to pływające wyspy zbudowane z roślin wodnych. Często można spotkać perkoza z dziećmi na grzbiecie schowanymi w ich piórach , ponieważ są one zagniazdownikami jak kaczki, gęsi i kury. Znaczy to, że krótko po wykluciu opuszczają gniazdo i są gotowe do rozrabiania. Maluchy przed zimnem chowają się w skrzydłach mamy albo taty. Wygląda to naprawdę zabawnie, szczególnie jak są już większe i się  tam nie mieszczą:)))
Pozdrawiam i życzę słońca na weekend:)))

19 komentarzy:

  1. Hani, śliczne! Zapraszam Ciebie i Asię do zobaczenia mojej przygody z perkozami, którą miło wspominam;)
    TU>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu to są niezapomniane chwile:)))
      Ale się Tobie udało blisko podejść do nich:)))
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Nigdy nie widziałam małych perkozów,
    a szkoda, bo to musi być ciekawe :-)
    Akwarelka śliczna :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie mieszkają perkozy, niedaleko mam małe jezioro:)))

      Usuń
  3. W końcu będę mogła cieszyć nimi oko każdego dnia a nie tylko od święta :)))
    Dziękuję Ci kochana, są dokładnie takie jakie sobie wymarzyłam :***
    Być może jeszcze kiedyś przybędą te maluchy pasiaste na grzbietach :DDD, kto wie? :)
    Ani przygodę chętnie przeczytam, ale już po sobotnim sprzątaniu, bo teraz szaleję na froncie porządkowym :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale śliczne ptaszki, i fajna opowieść o nich;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jest dużo różnorodnych ptaków bo mieszkam niedaleko Wisły w parku krajobrazowym:)

      Usuń
  5. Ale jesteś twórcza i pracowita! Piękne prace, a i do tego wiele ciekawych informacji.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Twoje obrazki ze wstążeczek są niezwykle urocze.
      Nigdy takich nie widziałam. Jakbyś miała ochotę to mogłybyśmy się kiedyś wymienić. Buziaki:)))

      Usuń
  6. Haniu, obraz jest prześliczny !
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo piękny kolejny obraz.
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne te ptaki. Czy one zawsze tworzą takie zakochane pary?:))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórzy panowie mogliby pobierać nauki u pana perkoza, nie dość, że umie zabiegać o względy, to jeszcze pomaga w wysiedzeniu jaj i zajmuje się maluchami po wykluciu. Taki opiekuńczy!!!

      Usuń
  9. A ja nie miałam szczęścia widzieć poza obrazkami.Piekne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jednej strony mam Wisłę, z drugiej jeziorka, więc ptactwa wodnego mam pod dostatkiem do podziwiania:)))

      Usuń
  10. Zapraszam po wyróżnienie:-))) Za talent, pasję i rozjaśnianie szarugi:-)))
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję Asiu, że o mnie pomyślałaś, jestem zaszczycona:)))
    Buziaki Hania:)

    OdpowiedzUsuń

♥♥♥♥♥♥♥♥